هنردرمانی: رویکردی فرا رشته‌ای

امی بوچیارلی[1]

مترجم: هدی حمدیه[2]

امی بوچیارلی یک هنردرمانگر و مدرس دارای گواهی هیئت مدیره در مرکز هنر در پزشکی و آگادمی، دستیار نوآوری در دانشگاه Gainesville  فلوریدا است.

دانشجوی دکتری رشتة پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. ایران.

 

چکیده

از لحاظ تاریخی، هنردرمانی تلاش کرده‌است تا خود را به­وضوح به­عنوان یک حرفه تعریف کند. درحالی‌که به‌طور همزمان طیفی از دیدگاه‌ها و دانشی را که به پیشبرد اقدامات بالینی کمک می‌کند، دربرمی‌گیرد. در این مقاله، نویسنده پیشنهاد می‌کند که با تغییر مفهوم‌سازی، هنردرمانی از «بین‌رشته‌ای» به «فرارشته‌ای» تغییر موضع دهد. هنردرمانگران بدون نیاز به تعریف یا روش‌های جدید تمرین، وضوح و قدرت را به‌دست خواهند آورد. وقتی از منظری فرارشته‌ای به مقولة هنردرمانی نگریسته شود، تعریف آن به دیدگاه‌های مفهومی محدود نمی‌شود و یا با رویکردهای نظری تقسیم نمی‌شود. دیدگاه فرارشته‌ای تنوع، انعطاف‌پذیری و نوآوری را دربرمی‌گیرد و در عین حال احساس استقلال، شمول و همکاری را برای این حوزه به ارمغان می‌آورد. این مقاله ویژگی‌های یک دیدگاه فرارشته‌ای را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد که زمانی با لنز فرارشته‌ای این مبحث را می‌نگریم، هنردرمانی- آنگونه که امروز وجود دارد- یک حوزة کاملا مشخص و پرجنب­وجوش است.

 

 

[1] . abucciarelll@ufl.edu

[2] . hodahamdieh79@gmail.com

همچنین ببینید

مروری بر بخش‌های مرتبط با موسیقی در رسالة یونانیِ مقدمه‌ای بر علم حساب اثر نیکوماخوس

مسعود پورقریب[1]   مقدمه نیکوماخوس ریاضیدان و فیلسوف فیثاغورثی دوران باستان یونان است که آثاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *