گروه نویسندگان
مترجم: ساره سیّاحی
دانشجویِ دکترایِ پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
چکیده:
کُت در بین خانمهای هندی از محبوبیّت کمتری برخوردار است و هدف اصلی این مطالعه موردی، تولید و طراحی کتهای مناسب و راحت برای استفاده در انواع موقعیّتها است. دادهها در مرحله پیش طراحی و پس از تولید در قالب بازخورد از زنان گروه سنی خاص ساکن در کلان شهرها جمعآوری شد. بر اساس بازخورد به دستآمده، برّرسی بازار و پیشبینی آینده، کتها برای مصارف نهایی مختلف طراحی و تولید شدند. زنانِ هندی مشتاقانه خواستار این هستند که ظاهری جدید با نگاهی سنّتی داشته باشند.
این خواسته را میتوان با کتهایی که از لحاظ سبک (استایل) و ظاهر مناسب هستند، برآورده کرد. در این مقاله، کتهای چند منظوره و قابل پوشش برای همه نوع مشتریان مانند ماجراجو، مٌد روز و سنّتی طراحی شدهاند. لباسهایِ طراحی شده به خوبی توسّط افراد هدف شناسایی شدند و دایره مشتری هدف را میتوان گسترش داد. همچنین با افزایش تعداد طرحها در یک مجموعه میتوان گزینههایِ گستردهتری برای انتخاب ایجاد کرد. این مطالعه اطلاعات مفیدی را برای درک ذهنیّت زنان هندی ارائه میدهد و در راه اندازی کت زنانه نوآورانه و پیش بردن سلیقه زنان هندی کاربردی است. این پژوهش سعی دارد با درکِ نیاز مشتریان، کت را به عنوان یک لباس پذیرفته شده در جامعه با سبکهای (استایل) مختلف معرفی کند.
کلمات کلیدی: کت زنانه، توسعه طراحی، بسته فنی، توسعه محصول، کتِ چند منظوره، سبکهایِ کت، بازخورد مشتری.