طرح یک گفتمان انتقادی تار ایرانیِ علی قمصری؛ بُحرانِ موسیقایی یا دغدغۀ تعالی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

محمّدرضا عزیزی

دانشجوی دکتری تخصّصی پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران.

چکیده

تا جایی که به موسیقیِ حداقل 10-15 سال اخیر ایران نگاه می کنیم، نام هایی را می بینیم که خوب یا بد در موسیقیِ هرچند در این روزها، کم فروغ  اصیل ایرانی حرف های زیادی برای گفتن داشته اند. علی قمصری البته یکی از این نام هاست که گاه به جریانِ موسیقی ایران جهت داده و گاه نیز بر جریاناتی از این موسیقی تاخته. این که بخواهم برای او و دربارۀ او بنویسم؛ هم سخت است و هم دلپذیر. چراکه قمصری همواره در ساحت استاد بسیار برایم قابل احترام است و می دانم که دغدغه مندی های او ولو شخـــصی الهــام بخشِ بسیاری از فعالیت های هم نسلانم نیز بوده است. این نوشتار البته از طرفی می تواند خوب و هدفمند نیز باشد، چرا که اگر بگویم در طول حداقل چهار سال شاگردی و همراهی، او و تفکر همواره در تکاپوی اش، ارتباطاتم با اساتید و دوستانِ فعالِ علاقه مند و گاه منتقدش را و حتی نوع نگاه شخصی ام در طول این سالیان را چاشنی این نوشتار قرار داده ام، اغراق نکرده ام

کلیدواژه‌ها

همچنین ببینید

عرفان صوفی و معماری مقبره در اوایل قرن چهاردهم

نوع مقاله:مقاله پژوهشی نویسندگان شیلا اس. بلر ترجمه زهرا رضایتی دانش‌آموختۀ مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *