تحلیل آموزش محور عناصر ساختاری اثر موسیقی (مطالعه موردی فضاپیما وییجر 1 و 2 ناسا و محتواهای برتر موسیقیایی)

تحلیل آموزش محور عناصر ساختاری اثر موسیقی

(مطالعه موردی فضاپیما وییجر1و2 ناسا و محتواهای برتر موسیقیایی)

 

علیرضا مجید[1]

کارشناسی مکانیک سیالات دانشگاه تهران جنوب

 

 

چکیده

موسیقی نوازشگر گوش، رهنمون و مهیج دل و تلطیف­کننده و صفادهندة روح است. شوپنهاور موسیقی را عالی‌ترین هنرها می‌داند؛ چون بیش از سایر آن‌ها از قید هدف‌های غیرهنری آزاد است. مهم‌ترین عاملی که به معنای اعم، پایه و اساس موسیقی به کار می‌رود، سلفژ است. از آنجاکه موسیقی مانند هنرهای دیگر مبین احساسات گوناگون است و بدون آزادی در اجرا، همانند صدای منظم ماشین، بی‌احساس خواهد بود، اصطلاحاتی به منظور روح دادن به آن به‌وجود آورده‌اند که در نتیجه، هدف هنر را که بیان احساس است، تحقق می‌بخشند. هدف از تألیف این محتوا، تعیین به‌طور خاص تنالیته و تندای محتوای صوتی بدون کلام فضاپیما وییجر1و2 ناسا در سفر به مرز منظومة خورشیدی و مقایسة آن با اثرات صوتی انتشاریافتة هنرمندانی که بیشترین میزان بازدید را بر بستر شبکه اینترنت در سال 2022 داشتند، بوده و گزارش نتایج با زبان برنامه‌نویسی HTML، برخط است.

 

کلیدواژه­ها: آموزش موسیقی، تنالیته، تندا، OpenInnovation ؛ http://djaf.ir/play.htm

 

 

[1] . alirmajid@gmail.com

 

همچنین ببینید

بررسی جایگاه موسیقی در نمایش و تأثیر آن بر مخاطب

بررسی جایگاه موسیقی در نمایش (تئاتر) و تأثیر آن بر مخاطب بهاره ابهری گلسفیدی[1] علی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *